به گزارش شهرآرانیوز، قسمت ششم سریال «محکوم» ساخته سیامک مردانه با یک بیدقتی غیر قابل اغماض مواجه بود و آن عدم حفظ راکورد گریم کاراکترهای نسرین با بازی ساره بیات و ادیب فروتن با بازی پژمان جمشیدی است. در این قسمت با تغییر سکانسهایی که پیوستگی زمانی داشتند شاهد بهبود زخم صورت نسرین و زیاد و کم شدن حجم ریش و سبیل ادیب بودیم.
ماجرا از این قرار است که کاراکتر نسرین با بازی ساره بیات، در ابتدای قسمت ششم با سروصورتی زخمی و پر از خون دیده میشود. او به خانه میرود و صبح روز بعد درحالیکه جراحت عمیقی روی بینیاش دیده میشد و لب پایینش هم زخمی است از در خانه بیرون میآید. ادیب فروتن بازرس پرونده پسر نسرین با بازی پژمان جمشیدی منتظرش ایستاده و به او میگوید حالا که مصر است پسرش قاتل نیست همراهش میرود و کمکش میکند. در این شرایط ریشهایی ادیب فروتن پرپشت است.
آنها سوار ماشین میشوند تا به نقاط پایین شهر بروند و کار ناتمام نسرین را تمام کنند. وقتی از ماشین پیاده میشوند و دیگر خبری از زخم روی صورت نسرین نیست یا شاید آنقدر کمرنگ است که در یک نگاه دیده نمیشود. درحالیکه فاصله این سکانس تا سکانس قبلی فقط چند دقیقه یا نهایتا یک ساعت است. چطور ممکن است زخمی به آن عمیقی که روی بینی نسرین وجود دارد ظرف چند دقیقه تا یک ساعت مداوا شود و ردی از آن نماند؟
در سکانس بعد که در ادامه همان سکانس است، ادیب وارد قهوهخانه میشود در این سکانس حجم محاسن ادیب کاملا کم شده بنحوییکه شاید مخاطب گمان کند او در ماشین نسیرین صورتش را اصلاح کرده است. بعد از پایان این سکانس و در سکانس بعدی که آنها فرد مورد نظر را تعقیب میکنند و دم در خانه مشکوک او کشیک میدهند دوباره محاسن ادیب کاملا پرپشت شده است.
مطمئنا این سکانس رج زده شده و با توجه به شرایط مهیا بودن لوکیشنها و… جلوی دوربین رفتهاند و احتمالا بین ضبط هر سکانس از یک تا چند هفته فاصله افتاده، اما وظیفه منشی صحنه و البته خود کارگردان این است که حواسشان به ابتداییترین امور که حفظ راکورد گریم بازیگران است، باشد.
سریال محکوم نخستین تجربه کارگردانی سیامک مردانه است که هر هفته چهارشنبهها از پلتفرم فیلیمو منتشر میشود.
منبع: فیلمنیوز